Advertentie: Partner of installatietechnicus.nl:
Installatieweb.nl

Gevaren gebruik verschillende merken GST stekerbare kabels

Plaats hier alle onderwerpen over elektrotechniek.

Gevaren gebruik verschillende merken GST stekerbare kabels

Berichtdoor JG » di nov 17, 2009 12:22 am

Hoi collega's,

In de markt hoor ik verschillende verhalen over gebruik van copy merken van het welbekende Wieland. Gebruik van verschillende merken kan leiden tot meer weerstand (slechte kwaliteit krimpcontacten) met alle gevolgen van dien. Daarnaast zou de installatie niet gewaarborgd zijn (geen garantie) waardoor ik als installateur verantwoordelijk ben als er problemen optreden.

Kunnen jullie mij hier misschien meer over vertellen. Wat kan er gebeuren? Wat zijn dan precies de problemen en wat raden jullie aan?

Het schijnt dat bij gebruik van Wieland er 5 jaar garantie wordt gegeven. Prijstechnisch zijn ze wel duurder maar is het dan ook echt beter?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten
JG
technicus

Re: Gevaren gebruik verschillende merken GST stekerbare kabe

Berichtdoor gerto » di nov 17, 2009 7:36 pm

JG schreef:Hoi collega's,

In de markt hoor ik verschillende verhalen over gebruik van copy merken van het welbekende Wieland. Gebruik van verschillende merken kan leiden tot meer weerstand (slechte kwaliteit krimpcontacten) met alle gevolgen van dien. Daarnaast zou de installatie niet gewaarborgd zijn (geen garantie) waardoor ik als installateur verantwoordelijk ben als er problemen optreden.

Kunnen jullie mij hier misschien meer over vertellen. Wat kan er gebeuren? Wat zijn dan precies de problemen en wat raden jullie aan?

Het schijnt dat bij gebruik van Wieland er 5 jaar garantie wordt gegeven. Prijstechnisch zijn ze wel duurder maar is het dan ook echt beter?

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten

Heeft Wieland dan specifike producten welke gecopieerd worden? welke producten praten we dan over? Wieland is toch gewoon een merk van electronica, stekkers e.d. zoals zovelen?
gerto

Berichtdoor JG » wo nov 18, 2009 12:09 am

Hoi Gerto,

Het gaat dan met name om de stekerbare snoeren zoals de Wieland GST 18i3 snoeren. Daarvan zijn verschillende merken kopieën in de markt.

Heb jij ervaringen hiermee en wat weet je van de risico's van gebruik van diverse merken (door elkaar). Assortimentbreedte bij de verschillende merken is beperkt namelijk.

Ik hoor graag je reactie
JG
technicus

Berichtdoor gerto » wo nov 18, 2009 8:20 pm

Ik heb geen idee, maar ik heb net even op http://www.smartcablingsystems.be/build ... ation.html
gekeken maar een spannendekabel lijkt het mij niet. als er veel prijsverschil in zit is het 't proberen waard toch?
gerto

Berichtdoor Liftboy » di dec 08, 2009 5:03 pm

gerto schreef:Ik heb geen idee, maar ik heb net even op http://www.smartcablingsystems.be/build ... ation.html
gekeken maar een spannendekabel lijkt het mij niet. als er veel prijsverschil in zit is het 't proberen waard toch?

Mijn advies, niet 2 types door elkaar heen gaan gebruiken. De mogelijkheid is dat door gebruik van 2 types de contactweerstand in de connector hoog wordt waardoor hier een grotere stroom gaat lopen. Reactie in het ideale situatie >>> uitslaan van de installatieautomaat
Reactie in een slechte situatie >>> veelvuldig ressetten van de automaat door onkundige mensen. Warmte ontwikkeling>>>>BRAND. Heb dit een keer mee gemaakt. Tijdens een storingsbezoek bij een nieuwe klant.
Warme lucht stijgt omhoog!!
Liftboy
Moderator

Keer terug naar Elektrotechniek